Healthy Tradition: їжа із філософською складовою

Posted on

Як їжа може поєднуватися із філософією і чому ментор бере на себе величезну відповідальність при роботі з менті – у інтерв’ю із співзасновницею марки здорових еко-снеків

SONY DSC

Анна Горбенко дійшла до необхідності створення власної марки здорових снеків, зіткнувшись із неперносимістю глютену. Так постала Healthy Tradition — молода інноваційна компанія на ринку здорового і дієтичного харчування (перекусів). Healthy Tradition спеціалізується на виробництві натуральних снеків без глютену, цукру і консервантів. печиво, гранола, батончики, хлібці з фруктів, овочів, насіння і горіхів. Зараз – це соціально орієнтований бізнес із присутністю у великих рітейлерів. В конкурс CEO4U проекту Unlimit Ukraine Анна прийшла свідомо, маючи за плечима як досвід менторства, так і менті. Що ж болить бізнесу, орієнтованому на здорове харчування?

Чи знаєте ви, що таке менторство? Мали вже досвід менторства в якості учня або наставника?

Менторство — це дуже зручний і швидкий спосіб зростання через навчання у інших людей.  Мені пощастило в житті мати гарних вчителів, які ділились зі мною своїми знаннями та досвідом. Я і далі продовжую вчитись у людей та ділитись досвідом з іншими як у бізнесі, так і у інших сферах життя. Менторство особисто для мене – це робота над собою разом з людиною, якій я довіряю, у якої подібні цінності і великий досвід в тій сфері, де мені не вистачає знань. Щоправда, мені здається, це довгостроковий проект навчання, до декількох років, з розумінням цілей та результатів.

SONY DSC

Яким, на вашу думку, повинен бути ментор?

Ментор має розуміти, що він несе велику відповідальність, бо йому довірено розвиток людини. Це не просто — передати знання. Необхідно знайти доступну форму, мову, яка буде зрозумілою для менті. Для цього необхідно мати неабияке терпіння, життєву мудрість і власний досвід учня, а ще добре знати свого менті, розуміти його світогляд і щиро бажати йому успіхів та розвитку.

Чому зацікавилися проектом? Чого від нього очікуєте і чи припускаєте якісь труднощі?

Моя участь в проекті свідома. Я розумію ризики та не очікую швидких відповідей на свої питання за одну зустріч з людиною, яку я зовсім не знаю..

В цьому проекті ментор сам обирає менті і йому також важко зрозуміти, які знання потрібні потенційному учню і чи зможуть вони працювати разом. Перша зустріч допоможе зрозуміти, чи був той вибір влучний. У будь-якому разі  я відкрита до нових знань та людей. Кожна людина має свій унікальний досвід та знання, тому вважаю, що навіть година розмови з ментором, якого обрав для нас проект Unlimit Ukraine, буде корисною.

Топ-3 ваших бізнес-проблем

Скоріше, це задачі, які тісно пов’язані з ризиками, тому потребують пильної уваги:

  1. Пошук надійних постачальників сировини потрібної нам якості, налагодження таких відносин з ними, які дозволять нам контролювати якість та ризики пов’язані з сировиною. Так як асортимент сировини не малий, ця задача має довгостроковий характер і потребує постійного пошуку і вдосконалення.
  2. Вихід на міжнародний ринок в цільові країни збуту. Необхідні практичні знання досвідчених спеціалістів в цій сфері.
  3. Пошук правильних людей в нашу команду, в тому числі за межами України — це задача, яку вирішуємо зараз, адже для на початку становлення бізнесу потрібні «особливі» люди. А в майбутньому розвиток та утримання людей в команді.
  4. Досить важливим є пошук нового приміщення в межах Києва. Наше приміщення нас зараз задовольняє, але в майбутньому є певні ризики. Справа в тому, що ми сертифікуємо компанію за нормами FSSC, а з часом і BRC, які мають ряд вимог до приміщень та прилеглих до них територій. Відповідних приміщень в Києві практично не має.
  5. Актуальним для нас є досвід роботи з певними каналами збуту. Ці знання нам вкрай важливі, адже вони допоможуть проаналізувати всі ризики і скриті витрати, уникнути помилок, скоротити час та ресурси для виходу на ці канали й навіть покращити ціноутворення.

WineTime presentation

5 фактів, які відрізняють ваш бізнес від конкурентів.

  1. У нас жорсткі вимоги до якості на всіх етапах і ми постійно вдосконалюємо свої процеси та рішення в цьому напрямку. Присутній здоровий перфекціонізм
  2. Наш бізнес є відображенням філософії її власників, що знаходить розуміння у певного споживача і тому задовольняє його потреби
  3. У нас широке “out of box” мислення щодо розвитку бізнесу з фокусом на іноваційність та підходів у веденні бізнесу. Це відображають і унікальні рецептури, і унікальна упаковка, і рівень наших відносин з клієнтами (в розумінні h2h) і плани на майбутнє.
  4. Ми працюємо над репутацією свого бренду, яка через певний час буде працювати на нас.

Ми поки що ще не напрацювали якісний контент, який може донести нашу філософію та знання до споживачів. З часом це питання буде вирішено.

Якщо класні рішення будуть скопійованими послідовниками, це добрий знак визнання нашого доброго прикладу, — так зароджуються нові ринки, тренди.

Розкажіть коротко про свій бізнес — звідки ідея, як починали, як розвиваєтеся, хто аудиторія.

Healthy Tradition – виробник натуральних снеків без глютену та цукру. Продукція підходить для тих, хто свідомо обирає здоровий спосіб життя та харчування, для мам та дітей, спортсменів, людей, які мають алергію, дотримуються дієти без глютену та без цукру за медичними показаннями. Працюємо в сегменті середній+, преміум, розвиваємося як міжнародна компанія.

Ідея створення саме цього бізнесу виникла в кінці 2013 року як результат мого професійного і особистого досвіду. Це так би мовити певна сходинка мого розвитку та дорослішання. Ця справа виникла свідомо, в тому числі і через власні потреби забезпечення себе і родини «правильним» харчуванням за межами дому, адже я маю непереносимість глютену та не споживаю цукор та ненатуральні продукти.

В 2014 році до мене приєднався чудовий партнер, Анна Допіра, яка розділяє мою філософію та має схожий спосіб мислення, також до проекту долучились декілька інших однодумців, саме завдяки такій команді проект набув форми бізнесу і ідеї почали втілюватись у життя. На початку ми розробляли технологію, рецептури, шукали приміщення, обладнання, готували бізнес план. В кінці березня 2015 року, коли ми знайшли правильне для харчового виробництва приміщення та обладнання, ми заявили про себе як про нову компанію та новий бренд. Ще певний час зайняв пошук членів команди, розробка та тестування рецептур, упаковки, розроблення певних дозвільних документів, зворотній зв’язок з першими покупцями.

Влітку-восени 2015 року ми почали перші продажі в магазинах здорового харчування Києва, а з початку 2016 року ми вийшли до мереж харчового рітейлу і досі ще додаємо нові канали продаж з кожним місяцем.

Був досвід ведення бізнесу до того?

Так, є досвід в бізнесі 16 років, з них у власному бізнесі 10 років. Є досвід створення нових продуктів (послуг) для ринку CIS, навіть нового ринку, досвід роботи з менеджментом великих корпорацій та власниками малого бізнесу. Маємо досвід ведення бізнесу з іноземними партнерами та досвід роботи в проектах розвитку US та EU.

Досвід у створенні виробництва з нуля перший, але є партнери, що морально підтримують J І завжди кожний мій (наш з командою) наступний крок і день, кожна нова зустріч несе багато нового, чому ми із задоволенням вчимося, — так, поєднуючи всі знання, отримуємо кращий результат.

11898754_970237846366003_383469967899478446_n

Яку проблему ви хочете вирішити в нашому проекті і які кроки вже робили для її вирішення?

Є багато задач, які постають перед нашим бізнесом. Ми будемо вдячні за будь-який досвід та знанням, що відповідатиме нашим потребам. Думаю, під час зустрічі ми з ментором зможемо визначитися, в якій сфері збіг наших потреб та його досвіду є найбільшим.

Як бачите свій бізнес через кілька років?

Компанія Healthy Tradition буде сталим міжнародним бізнесом, серед лідерів галузі здорового харчування, вона користуватиметься гарною репутацією та повагою серед споживачів та партнерів. Вдячність споживачів та ефективна робота команди принесе прибутки, що стануть потужним фінансовим ресурсом для розвитку компанії та інших бізнесів.

Особисто для мене досвід компанії послужить фундаментом для створення private equity fund, що буде спеціалізуватись на інвестуванні і розвитку малого та середнього бізнесу в напрямках healthy, eco, що мають інноваційні підходи та технології тощо.